DESIGN THINKING

ひと昔前のモノやサービスの不足が解消され、ユーザーが多様な物事を能動的に選ぶフェーズになり、デザイナーの役目は変化しています。人口減少、グローバル化、資源不足、産業構造の変化、環境破壊など、複合的な要因により、社会の顔つきは大きく変わり、これまでの常識が通用しないことが多くなりました。多様化し、複雑化した社会ではそれぞれのマーケットの特性に合わせて、仮説を立て即座に形にしリアルにマーケットの反応をみて改善点をみつける必要があります。私たちはデザイン思考をあまり難しいことではないと考えています。単純にデザイナーがクライアント様と共に課題解決に向けて、頭だけでなく五感をフルに使いながらプロジェクトそのものに並走する行為だと考えています。

he shortage of items and services of a few years ago has been resolved and users are now in the phase of actively choosing a variety of things, so the role of designers is changing. Due to a mix of factors, such as the declining population, globalization, a lack of resources, changes in the industry structure, and the destruction of the environment, the look of society has changed greatly, with many cases of previous norms no longer being acceptable. Form a hypothesis matching the characteristics of each market in the diversified and more complex society→immediately give shape to these thoughts→actually see the reaction of the market→then you need to find points to improve upon. We believe that design ideas are not something that is too complicated. We believe that it is simply a matter of the designer working towards solutions to challenges and acting in line with the project while using your five senses rather than just your head.

FLOW

Your issue

Solution

課題をきく / HEARING

“あなた”だけで、“あたま”だけで考えていることを聞かせてください。
まずはその問題が「わたしたち」の問題になる必要があります。

Your issue

Solution

検証する / VERIFICATION

様々な人が様々視点から捉え直す。デザイナーだけでなく必要なら学者も
スポーツ選手も障害者も入って一緒に分解・分析します。

Your issue

Solution

形にする / SHAPING

様々視点から検証したことをビジュアル化したり、
プロダクト化したりすることで、明確にしながら共有する。

Your issue

Solution

実際に試す / PROTOTYPING

実際に形になったものを見たり、触ったり、臭ったり、感じたりする。
マーケットインしてユーザーまで届ける。

Your issue

Solution